6.1.2009

" mä niinkuin koira ihmisliekaa vihaan"

Silmitön talvi

Laiha koira kynsii

jäistä palvilihaa

se hankeen nukkuu ja ketjujansa vihaa

tuiskun liina peittää

liiterimme alleen!

mä halot hakkaan ja vien ne mun rakkaimmalle

Tulkoon vaan silmitön talvi

hyytyköön maa

rakkauden riepuun me

kietoudutaan

Tulkoon vaan silmitön talvi

järjetön sää

meitä ei kylmetä

routa ja jää

Sä neuloit mekon helmaan

karkkipapereita

nyt illoin kuuluu sun huoneestas askeleita

kynttilää mä poltan

talven viimaa vastaan

se sielun purkaa kuin äiti riisuisi lastaan

Tulkoon vaan silmitön talvi…

Toisinaan kun valvon

ja vahdin öistä pihaa

mä niinkuin koira myös ihmisliekaa vihaan

sä silloin viet mut kouluun

ruusuviltin alle

ja neuvot kuinka jää häviää suudelmalle


Miljoonasade

Ei kommentteja: